top of page
kozijn_6 (1).jpg

F.A.Q

Veel gestelde vragen. 

Alle onderwerpen op een rij.

Kunt u het niet vinden? Neem dan CONTACT met ons op.

Maatwerk

Contact

​

Waarom is telefonisch contact minder wenselijk?

Vanwege onze grote, snel wisselende voorraad kozijnen is het praktischer om te reageren op de marktplaatsadvertentie van het product waar u vragen over heeft of om een e-mail naar info@edvanduin.nl te sturen of het contactformulier op de contactpagina in te vullen. Zo komt uw vraag terecht bij degene die over dat onderwerp gaat en is het voor ons altijd duidelijk over welk product het gaat waardoor daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.

​
Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

​

Hoe maak ik een afspraak om kozijnen op te halen of te bekijken?

Na succesvol contact kan er via de mail een afspraak gemaakt worden.

​
Hoe doe ik een aanvraag voor maatwerk?

U kunt een aanvraag doen door het aanvraagformulier onder het kopje Kozijnen op maat in te vullen of door te mailen naar info@edvanduin.nl. In deze mail zet u de maten en het soort kozijn dat u wil bestellen, of u stuurt een tekening van het gewenste kozijn. 

Contact
contact.jpeg

Bestellen

 

Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

​

Hoe maak ik een afspraak om kozijnen op te halen of te bekijken?

Na succesvol contact kan er via de mail een afspraak gemaakt worden.

​

Hoe doe ik een aanvraag voor maatwerk?

U kunt een aanvraag doen door het aanvraagformulier onder het kopje Kozijnen op maat in te vullen of door te mailen naar info@edvanduin.nl. In deze mail zet u de maten en het soort kozijn dat u wil bestellen, of u stuurt een tekening van het gewenste kozijn. 

​

Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

​

Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn van maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 16.00 aanwezig. Wilt u langs komen om kozijnen uit te zoeken of op te halen, mail dan om een afspraak te maken. Op zondag zijn wij altijd gesloten.

​

Hoe maak ik een afspraak om kozijnen op te halen of te bekijken?

Na succesvol contact kan er via de mail een afspraak gemaakt worden.

​

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt vooraf betalen via de bank, NL69RABO030471374. Op locatie kunt u pinnen of contant betalen. Alle prijzen op de website zijn exclusief btw. 

Let op! als u wilt pinnen, kijk dan van te voren of uw pas of dag limiet hoog genoeg staat. 

Bestellen
Kozijnen op maat gemaakt

Maatwerk

 

Hoe werkt op maat maken?

Nadat u een aanvraag voor een kozijn heeft gestuurd sturen wij een bevestigingstekening naar u terug. Als u deze tekening goedgekeurd heeft sturen wij u een factuur. Als u een aanbetaling gedaan heeft gaat het kozijn in productie en gaat de productietijd in. Het kozijn zal alleen geproduceerd worden als u de tekening goed keurt. Als het kozijn af is ontvangt u een bericht van ons en kunt u het, na het betalen van de volledige factuur, komen ophalen of zal er een datum worden ingepland wanneer het kozijn bezorgd zal worden.

​

Maken jullie ook zelf kozijnen?

Nee, wij maken zelf geen kozijnen maar laten deze maken bij verschillende timmerfabrieken in Nederland. Dus het is wel mogelijk om bij ons kozijnen op maat te laten maken.

​

Hoe lang duurt het om een kozijn op maat te laten maken?

De gemiddelde levertijd van op maat gemaakte kozijnen is in theorie de 6 en 8 weken vanaf het moment van goedkeuring van de tekening. In praktijk lukt het vaak om de levertijd te verkorten.

​

Hoe doe ik een aanvraag?

U kunt een aanvraag doen door het aanvraagformulier onder het kopje Kozijnen op maat in te vullen of door te mailen naar info@edvanduin.nl. In deze mail zet u de maten en het soort kozijn dat u wil bestellen, of u stuurt een tekening van het gewenste kozijn. 

​

Hoe lang is een offerte geldig?

Een offerte is 3 maanden geldig vanaf de datum waarop wij deze verzonden hebben.

​

Kan ik ook een kozijn met glas bestellen?

Nee, wij leveren geen glas.

Maatwerk
Kozijn op aanhanger

Afhalen

 

Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

​

Hoe maak ik een afspraak om kozijnen op te halen of te bekijken?

Na succesvol contact kan er via de mail een afspraak gemaakt worden.

​

Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn geen winkel en hebben ook geen vaste openingstijden. Wel zijn we bijna altijd aanwezig op zaterdag van 8.00 tot 16.00. Wilt u langs komen om kozijnen uit te zoeken of op te halen, mail dan om een afspraak te maken. Doordeweeks kunt u (op afspraak) ook vaak terecht. Op zondag zijn wij altijd gesloten.

​

Hoe kan ik mijn kozijn het makkelijkst vervoeren?

Onze medewerkers helpen dagelijks met het opladen van kozijnen en geven de voorkeur (bij grotere en zwaardere kozijnen) aan een open aanhanger. In een dichte bus is het niet altijd mogelijk om de kozijnen te vervoeren, dit komt omdat de kozijnen te hoog zijn en hierdoor lastig de bus gaan. Bent u niet in bezit van een aanhanger? Dan kunt u een aanhanger van ons gebruiken om kozijnen te vervoeren. Deze moet dezelfde dag weer terug gebracht worden. Dit is gratis. U moet wel in bezit zijn van een aanhangerrijbewijs.

​

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt vooraf betalen via de bank. Op locatie kunt u pinnen of contant betalen. Alle prijzen op de website zijn exclusief btw. 

Let op! als u wilt pinnen, kijk dan van te voren of uw pas of dag limiet hoog genoeg staat. 

​

Moet ik van te voren het dag/paslimiet van mijn pinpas controleren of verhogen?

Ja, als u wilt pinnen, kijk dan van te voren of uw pas of dag limiet hoog genoeg staat. In de meeste gevallen kan er niet hoger dan een bepaald bedrag gepind worden vanwege de veiligheid. U kunt op de website van uw bank vinden hoe u dit kunt verhogen. 

 
Krijg ik een factuur toegestuurd?

Ja, u krijgt een factuur. Deze krijgt u vooraf als u uw gegevens heeft doorgestuurd via de mail, of u krijgt hem na de aankoop als u uw gegevens op locatie heeft gegeven.

afhalen
openningstijden
bezorgen

Bezorgen

 

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor het bezorgen van kozijnen rekenen wij gemiddeld een prijs van €200,- exclusief btw. Deze kosten hangen af van het bezorgadres dus kunnen in sommige gevallen hoger of lager zijn.

​
Wat zijn de levertijden?

De levertijd van een kozijn uit de vaste voorraad is ongeveer één week.

​
Bezorgen jullie zelf?

De meeste bestellingen bezorgen wij zelf. Soms besteden we het uit aan een transportbedrijf. 

​
Hoe gaat de bezorging in zijn werk?

Nadat de volledige factuur betaald is, worden de bestelde kozijnen opgeladen en via bus of vrachtwagen vervoerd. Er wordt van te voren contact met u opgenomen over de leverdatum. Sommige vrachtwagens hebben een kraan waarmee de kozijnen afgeladen kunnen worden, andere moeten met de hand afgeladen worden. Vaak is het handig als er iemand aanwezig is om te helpen afladen.

​
Ik wil de kozijnen niet laten bezorgen maar kan ze zelf ook niet vervoeren. Is er een andere optie?

Ja, wij lenen gratis aanhangers uit. Deze kunt u gebruiken om kozijnen te vervoeren en dan dezelfde dag weer terug brengen. De voorwaarde hieraan is dat u in bezit zijn van een aanhangerrijbewijs bent.

Voorraad dubbele deuren

Algemeen

​

Hoe kan ik mijn kozijn het makkelijkst vervoeren?

Onze medewerkers helpen dagelijks met het opladen van kozijnen en geven de voorkeur (bij grotere en zwaardere kozijnen) aan een open aanhanger. In een dichte bus is het niet altijd mogelijk om de kozijnen te vervoeren, dit komt omdat de kozijnen te hoog zijn en hierdoor lastig de bus gaan. Bent u niet in bezit van een aanhanger? Dan kunt u een aanhanger van ons gebruiken om kozijnen te vervoeren. Deze moet dezelfde dag weer terug gebracht worden. Dit is gratis. U dient wel in bezit te zijn van een aanhangerrijbewijs.

​

Plaatsen jullie de kozijnen ook?

Nee, wij plaatsen geen kozijnen.

​

Zijn de kozijnen gelijk gereed om te plaatsen?

Dat ligt aan he t type kozijn dat u gekocht heeft. Een draaikiepraam kunt u namelijk gelijk plaatsen maar en kozijn met een los/vaste buitenstijl moet eerst nog gelijmd worden.

​

Wat is een los/vaste buitenstijl?

Een los/vaste buitenstijl houdt in dat de buitenste stijl wel geschroefd maar niet gelijmd is. Hierdoor is deze makkelijk uit elkaar te halen. Als u bijvoorbeeld op zoek bent naar een kozijn met dubbele deuren en zijlichten van 350cm breed dan kunt u een kozijn van 400cm breed smaller maken naar 350cm. Hierna moeten de stijlen weer opnieuw vastgeschroefd worden en worden gelijmd. Dit is mogelijk bij de kozijnen met zijlichten, de dakkapelkozijnen, de losse zijlichten en bovenlichten uit de vaste voorraad.

​

Hoe kom ik in contact met jullie?

U kunt met ons in contact komen door te mailen naar info@edvanduin.nl of door het contactformulier op de contact pagina in te vullen. Wij streven ernaar om uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

​

Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn aanwezig van maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 16.00. Wilt u langs komen om kozijnen uit te zoeken of op te halen, mail dan om een afspraak te maken. Op zondag zijn wij altijd gesloten.

​

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt vooraf betalen via de bank. Op locatie kunt u pinnen of contant betalen. Alle prijzen op de website zijn exclusief btw. 

Let op! als u wilt pinnen, kijk dan van te voren of uw pas of dag limiet hoog genoeg staat. 

Kan ik mijn kozijnen terugbrengen?

Nee, aangezien kozijnen na het vervoer en in- en uitladen al snel kleine beschadiging krijgen, kunnen wij deze niet als nieuw meer verkopen. Als het kozijn helemaal  onbeschadigd is, kunt u deze binnen 2 weken bij ons retourneren. Wij controleren het kozijn ter plekke.

​

Moet ik van te voren het dag/paslimiet van mijn pinpas controleren of verhogen?

Ja, als u wilt pinnen, kijk dan van te voren of uw pas of dag limiet hoog genoeg staat. In de meeste gevallen kan er niet hoger dan een bepaald bedrag gepind worden vanwege de veiligheid. U kunt op de website van uw bank vinden hoe u dit kunt verhogen. 

 
Krijg ik een factuur toegestuurd?

Ja, u krijgt een factuur. Deze krijgt u vooraf als u uw gegevens heeft doorgestuurd via de mail, of u krijgt hem na de aankoop als u uw gegevens op locatie heeft gegeven.

​

Wat is het verschil tussen een actieve- en een passieve deur?

Bij een kozijn met dubbele deuren is er één actieve deur en één passieve deur. De actieve deur is de deur die als eerst open gaat en waar de deurkruk vaak in zit. Deze deur wordt ook wel de loopdeur genoemd. Als er gevraagd wordt welke deur de actieve deur moet zijn dan noem je de deur die van buitenaf gezien als eerst open moet.

​

Leveren jullie ook kozijnen met glas?

Alleen als er al glas in een (tweedehands) kozijn zit dan leveren wij dit mee. De kozijnen uit onze vaste voorraad worden altijd zonder glas geleverd, ook op maat gemaakte kozijnen worden zonder glas geleverd.

​

Krijgen we de glasmaten bij de kozijnen?

Nee, die krijgt u er niet bij en moet u zelf in (laten) meten. Dit is omdat er, hoewel met de grootste zorg samengesteld, heel af en toe een kleine fout in de gegeven glasmaten zit. Wilt u toch de gegeven glasmaten hebben dan zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele fouten en daardoor verkeerd besteld glas.

​

Kunnen vrouwen ook verstand hebben van kozijnen?

(Lees met een knipoog)

Jazeker, 2 van onze beste werknemers zijn vrouwen, daarnaast is de helft van het bedrijf van een vrouw. U hoeft niet bang te zijn dat deze vrouwen uw vragen niet zullen begrijpen of niet capabel genoeg zijn om uw kozijn in te kunnen laden. Wees daarnaast ook niet bang, het tast uw mannelijkheid niet aan om door een vrouw geholpen te worden.

​

​
algemeen
facturen
bottom of page